רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 10 באוקטובר 2010

לוח ממו ענק-סדנה מצולמת

לפני שאגיע לנושא הרשומה, תודה ענקית לאורלי שמיר, שבלי להכיר אותי, הפכה לחברה טלפונית ועזרה להתגבר על באג שלא הצלחתי להתגבר עליו הרבה זמן. אורלי - את מלכה! בזכות אורלי, אתן מוזמנות בהחלט להירשם לבלוג שלי ולקבל מידע למייל שלכן בכל פעם שאני כותבת רשומה. מקווה שהרשומה הזאת תתן לכן חשק לעשות את זה...

ולענייננו -


אורן הוא חבר טוב עוד מחטיבת הביניים. אדם מאוד מוכשר, המייסד והבעלים של חברת NUVO. היום הוא נשוי לחברה הכי טובה (ההריונית המדהימה שמפרסמת את המוצר שלו). אחד הכשרונות שלו (ויש רבים כאלה) הוא צילום. ביקשתי ממנו לצלם את המזוזות שלי לא מזמן והוא עשה זאת בשמחה וכמובן שהתוצרים היו נפלאים. הצילום התקיים במשרד שלו, וכשנכנסתי פנימה ראיתי שהקירות ריקים... מיד החלטתי שאורן יקבל לוח ממו מושקע - הראשון שאכין.

אז הלכתי לחנות היצירה הקרובה, קניתי לוח MDF ענק בגודל 60 על 40 ס"מ והתחלתי את העבודה... אתן מוזמנות לסדנה המצולמת הראשונה שלי בבלוג. קחו נשימה ארוכה, קפה ועוגה ותהנו... 
כלים וחומרים - בסוף הרשומה האינסופית הזאת...


1. נסמן מסגרת ברוחב 1.5 ס"מ בשוליים.
2. נדביק נייר דבק (מסקינטייפ) על גבי הסימון.

3. נצבע בצבע אקרילי (אני בחרתי בחום כהה).




4. לאחר היבוש - נסיר בעדינות את נייר הדבק ונקבל שוליים יפים וישרים. הנחת המסקינטייפ אינה הכרחית, מאחר שנדביק את הנייר מעל, אך לדעתי זה מוסיף דיוק לעבודה... (למרות שרק אני יודעת שמתחת לנייר יש פס צביעה ישר...).


5. נבחר דפים... חיפשתי משהו במראה גברי, אך נשארתי עם שילוב הצבעים האהוב עלי - חום-תורכיז-ירוק.


6. נחתוך את הדפים בגדלים לא שווים ונסדרם על הלוח. שלבים 5 ו - 6 תמיד גוזלים ממני הכי הרבה זמן. ההתלבטות רבה... בשלב בזה הדפים עדיין לא מודבקים. 


7. נדביק את הדפים על הלוח ונוסיף מדבקות אותיות


8. נסמן ריבוע בגודל 15 על 15 ס"מ בלוח השעם. נחתוך את הריבוע על ידי סרגל ברזל וסכין גראפית.


9. נחתים את השעם עם חותמת כיתוב: TAKE TIME TO ENJOY THE SIMPLE THINGS IN LIFE. זו האהובה עלי מכולן... היא תמיד מוסיפה המון קסם! כדאי גם ליישן את הקצוות עם דיו מתאים.  בהמשך, הוספתי פרח פרימה עם כפתור בקצה השעם.


10. ניצור פנקסון- קניתי באופיס דיפו חבילה של כעשרה פנקסים פשוטים, הורדתי מהפנקס את הנייר הפשוט שכרך אותו ובמקום הוספתי נייר קראפט בשילוב אותיות נדבקות. בעזרת חירור בקרופ או דייל יצרתי חורים בכריכה ובפנקס עצמו. קשרתי בעזרת חוט שעווה כחול. על הכריכה הקדמית הדבקתי שני פרפרים - הראשון שטוח והשני בעזרת נקודת דבק - רק את הגוף הפנימי. את הכנפיים קיפלתי מעט, כך נוצר פרפר בתלת מימד.

11. חותמת כיתוב נוספת שרציתי להחתים לא עלתה יפה, ולכן החתמתי אותה שוב על נייר קראפט והדבקתי מעל. כך לא רואים את הטעות שמתחת... (ורק אני... וגם אתן... יודעות). הפעם החתמתי בעזרת אבקת הבלטה לבנה (ואם יש מישהי שלא מכירה את הטכניקה - החתמה בעזרת דיו סימן מים, פיזור אבקת הבלטה מעל, הסרת האבקה המיותרת על נייר טיוטא והחזרתה לבקבוקון לשימוש חוזר, וחימום האבקה שנשארה על ההחתמה בעזרת אקדח חום).




12. בחרתי מילות שיר שמתאימות לאורן, (האמיתי / שלמה ארצי) לא בגלל שהוא לא אמיתי, אלא בגלל כל העצות הטובות שיש בו: "שב תחת זית...אין כוח בעולם שיעצור אותך מלהמשיך...". את המילים הדפסתי על נייר עבה וישנתי את השוליים. בקצה הוספתי עוד פרפר.
13. כדי שיהיה לאורן כייף באמצע היום, הוספתי תמונה של ילדיו המקסימים על מאטינג תואם ושלושה כפתורים לקישוט:


14. לבסוף, הוספתי כמה מגנטים מנגצים ונייר. כדי למגנט אותם ללוח הדבקתי כמה שייבות שקניתי בהום סנטר בעזרת דבק E6000.  זו הייתה עצה מצויינת של אחד המוכרים.


הסבר להכנת הנגצים: יש לבחור נייר מתאים, להניח אותו מתחת לנגצ, לסמן בעיפרון עיגול בגודל הנגץ ולגזור את הנייר. בעזרת דבק דיימונד גלייז נדביק את הנייר לנגצ ולאחר יבוש קצר נשייף את הקצוות מאחור בעזרת פצירה או נייר שיוף מים. לבסוף נדביק מגנט בצד האחורי של הנגצ בעזרת E6000.



וחותמת: "handmade from the heart "




המתנה התקבלה על ידי אורן בהתלהבות רבה! נהניתי מכל רגע של הכנת הלוח. ברשומה הבאה - לוח ממו באותו סגנון שהכנתי לעצמי לכבוד הסטודיו החדש שלי. אם עשיתי לכן חשק להכין גם,  אתן מוזמנות להכין בעצמכן וכמובן שאשמח לראות תמונות... מי שמעוניינת בסדנה מעשית להכנת לוח כזה - מוזמנת לפנות אלי במייל.

חיבוקים לרוב ואל תהססו להגיב למטה ולהירשם,

ריקי

כלים וחומרים לפרוייקט - יש הרבה, סידרתי לפי נושאים...

חומרי בסיס -
לוח MDF ( גודל 60 על 40 ס"מ), שעם, נייר, נייר ושוב נייר, פנקס פשוט, צבע אקרילי,

כלים -
סרגל ברזל, סכין גראפית,טרימר, מכחול, מסקינטייפ, קרופ או דייל

קישוטים -
פרח פרימה, כפתורים, נגצים גדולים,חוט שעווה,מגנטים

דבקים -
מודג' פוד, נקודות דבק,E6000, דיימונד גלייז

החתמות -
אבקת הבלטה, אקדח חום, דיו סימן מים, דיו גירי בגוון חום חותמת כיתוב







4 תגובות:

  1. תודה על הקרדיטים .... עבודה מדליקה יופי של צבעים בדיוק אלו שאני לא נוגעת בהם ויצא לך הורס
    נ.ב עודכן לך פליקר
    נשיקות
    אורלי

    השבמחק
  2. יקירתי, המון תודה! מלכה, כבר אמרתי? תודה!

    חיבוקים!

    השבמחק
  3. לוח יפה ושימושי.תודה על ההדרכה ועל הטיפים.הטיפ עם השייבה-גדול!איפה הדבקת אותה,מתחת לנייר כדי שלו יראו? או ישר מעל?

    השבמחק
  4. תודה רינת, הדבקתי את השייבה על הנייר. בכל מקרה לא רואים משום שהמגנט מעליו...

    השבמחק